شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر
سرخط خبرها

ایجاد اثرهای هنری برای مدیریت شهری سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر: ۱۷۳۴۳۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
ایجاد اثرهای هنری برای مدیریت شهری سرمایه‌گذاری است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ایجاد اثرهای هنری در مشهد چه با مناسبت و چه بدون مناسبت برای مدیریت شهری هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن منصوریان در اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد که در کارخانه نوآوری برگزار شد، عنوان کرد: فلسفه وجودی این شهر وجود امام رضا (ع) است، وگرنه در میان کلان‌شهرها، به لحاظ قدمت مشهد جوان‌ترین کلان‌شهر ایران محسوب می‌شود، اما به لحاظ جغرافیا، وسعت و جمعیت جزو بزرگ‌ترین شهر‌های ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: هرآنچه در فلسفه پیدایش مشهد علت اصلی است باید در بقا نیز وجود داشته باشد؛ لذا فرهنگ رضوی را به عنوان اصل اساس بقا و ادامه این شهر را در المان‌ها و اکران‌ها قرار دادیم. به تبع المان‌هایی که شعار خاصی نداشته‌اند کمرنگ شده و در ۲ تا ۳ سال گذشته وجود خارجی نداشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: المان‌ها باید با همشهریان تعامل برقرار می‌کرد و همشهریان می‌توانستند با آن زندگی کنند، از همین رو المان‌ها از حالت دیداری به حالت تعاملی تغییر حالت دادند.

منصوریان گفت: المان‌ها در شهر پخش بودند و افراد حاشیه شهر که نمی‌توانستند در شهر سیر داشته باشند از این المان‌ها محروم بودند. از همین رو این المان‌ها را به جشنواره تبدیل کردیم و در یک مکان خاص برگزار کردیم که از این جشنواره‌ها استقبال پرشوری صورت گرفت.

وی در خصوص ایجاد پهنه‌ها اضافه کرد: کسی که ذوق علمی دارد و می‌خواهد عظمت خدا را ببیند و می‌خواهد از اتفاقات خارق‌العاده با خبر شود، باید جایی داشته باشد که به انگیزه و حس خود دست یابد.

منصوریان گفت: تشکر می‌کنم که مشهدی‌ها در اقدامات خود جزو اولین‌ها هستید. در جلسات روسای کمیسیون‌های فرهنگی شهر‌های دیگر که شرکت می‌کنم، سایر شهر‌ها همیشه از ما گزارشات اتفاقات مشهد را درخواست می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این جشنواره‌ها از تمام هنرمندان استفاده نمی‌شود. چرا در این فضای خوب یک جشنواره فیلم نداشته باشیم؟ چرا در جشنواره‌ها از برخی هنرمندان مانند انیمیشن‌ساز‌ها استفاده نمی‌شود و بستر حضور آنان فراهم نیست؟ خوب نیست که یک کلان شهر مذهبی جشنواره فیلم نداشته باشد. تقاضا دارم که این محیط را برای هنرمندان ایجاد کنند.

مصنوریان گفت: هنرمندان خالق اثر هستند، لذا اثر برای هنرمند دوست‌داشتنی است. همانطور که خداوند ایراد بر خلق خودش را برنمی‌تابد، هنرمند نیز ایراد بر اثرش را برنمی‌تابد؛ لذا تقاضا دارم که اگر قرار شد اثر‌هایی به عنوان مخلوقات هنرمندان ارائه شد را رد نکنید. فضای شهر آنقدر بزرگ است و وسعت دارد که اجازه دهید هنرمند اثرش را در معرض نمایش قرار دهد.

وی ادامه داد: به لحاظ شاخصه‌های شهری، مشهد شهر خشنی است. نزاع‌های دسته جمعی در مشهد آمار بالایی دارد. حتی تصادف‌های شهری به دلیل گذشت‌نکردن و خودبینی‌ها بالا است و دلیل اثر ترافیکی شهر محسوب می‌شود. آمار کودک کار و کودک بازمانده از تحصیل در شهر بالا است. این شهر خشن فقط با حال خوب به یک شهر مهربان تبدیل می‌شود.

منصوریان افزود: امام رضا (ع) عالم آل محمد است و منبع علم است. آیا ۱۸ هزار کودک بازمانده از تحصیل متناسب با این شهر است. امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها است، آیا این تعداد از نزاع متناسب با این شهر است؟ پس کارکرد منبع اصلی تشکیل این شهر با شهروندش همخوانی ندارد. این فاصله را حس و حال خوب کم می‌کند که اثر هنری خوب این حال خوب را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: از سازمان فرهنگی شهرداری تقاضا دارم هرآنچه از اثر هنری، سرود، نمایش و... در این شهر با مناسبت و بدون مناسبت ایجاد شود، هیچ‌کدام هزینه تلقی نمی‌شود، بلکه تمام آن‌ها سرمایه‌گذاری است. همه این‌ها از میلیارد‌ها تومان هزینه در درمان ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->